- 0 comments0
- By admin
Każdy kupujący Nissana Leaf-a staje przed dylematem jak rozpoznać jakie rodzaje ładowarek mamy w wybieranym przez nas aucie elektrycznym. W Nissanie możemy mieć 3 rodzaje ładowania
Dostępne przez port TYP1:
Ładowanie dostępne w każdym aucie o szybkości ładowania 20km/h[i] (3.3kW)
Opcjonalnie ładowarka szybsza o maksymalnej szybkości ładowania 40km/h (6,6kW)
Dostępne przez port CHAdeMO:
Złącze do szybkiego ładowania, tutaj dużo zależy od stacji ładowania i szybkość ta może wynieść nawet do 220km/h (50kW) czyli auto do 80% naładujemy w 30min.
[i] Prędkość ładowania auta tj. ile kilometrów zasięgu, przybędzie w godzinę ładowania.Jak rozpoznać czy wybierane przez nas auto ma poszukiwaną przez nas możliwość ładowania:
Auto przed 2013rokiem mogły mieć ładowanie 3.3kW oraz złącze CHAdeMO. W wersji przed liftingiem nie było obsługi ładowania 6.6kW. Jedyną opcją aby zweryfikować czy auto posiada złącze CHAdeMO jest zajrzenie pod klapkę ładowania.
Jeżeli chodzi o auta po liftingu czyli po 2013 roku, to tutaj należy podzielić n auta z rynku europejskiego i na samochody z USA.
Auta z USA:
Model S czyli najniższa wersja wyposażenia z małym ekranem i na stalowych felgach. Jeżeli auto nie ma złącza CHAdeMO nie posiada również obsługi ładowania 6.6kW. W USA był to jeden pakiet i te opcję nie występowały osobno. Jeżeli pod klapką ładowania widzimy złącze CHAdeMO to znaczy że obsługa ładowania 6.6kW również występuje.
Wersja SV czyli wersja na 16 calowych felgach aluminiowy, welurowe siedzenia i dotykowy ekran na konsoli środkowej. W tych wersjach, wsparcie dla ładowania 6.6kW było w standardzie ale złącze CHAdeMO już nie. Złącze CHAdeMO występuje w pakiecie razem ze światłami LED. Czyli jeżeli auto ma LED-owe światła przednie musi posiadać również CHAdeMO. Jeżeli trafiliśmy na auto z USA z LED-ami ale bez CHAdeMO to powinno zwrócić to naszą uwagę.
Wersja SL czyli wersja ze skórzanym wykończeniem siedzisk i na 17 calowych aluminiowych felga. Tutaj sytuacja wygląda identycznie jak w wersji SV. Takie same pakiety, czyli złącze CHAdeMO i światła LED idą w parze. Obsługa ładowarek 6.6kW w standardzie.
Jeżeli chodzi o auta europejskie, tutaj pakiety oraz opcję dodatkowe były różne w zależności na jaki rynek było produkowane auto. Ciężko określić wyposażenie w ładowarkę na pierwszy rzut oka. Jeżeli chodzi o CHAdeMO to sprawdzimy to oczywiście podnosząc klapkę ładowania, jednak z 6.6kW nie jest już tak prosto. Uniwersalnym testem jest uruchomienie auta i ustawieniu na wyświetlaczu czasu ładowania auta. Możemy mieć cztery różne ekrany:
Europa bez wsparcia dla 6.6kW
Europa z ładowaniem 6.6kW
USA bez wsparcie dla 6.6kW
USA z ładowaniem 6.6kW