Obserwuj nas
ładowarki pokładowe samochody elektryczne
07kwi, 19 7 kwietnia, 2019

Każdy kupujący Nissana Leaf-a staje przed dylematem jak rozpoznać jakie rodzaje ładowarek mamy w wybieranym przez nas aucie elektrycznym. W Nissanie możemy mieć 3 rodzaje ładowania

Dostępne przez port TYP1:

Ładowanie dostępne w każdym aucie o szybkości  ładowania 20km/h[i] (3.3kW)

Opcjonalnie ładowarka szybsza o maksymalnej szybkości  ładowania 40km/h (6,6kW)

Dostępne przez port CHAdeMO:

Złącze do szybkiego ładowania, tutaj dużo zależy od stacji ładowania i szybkość ta może wynieść nawet do 220km/h (50kW) czyli auto do 80% naładujemy w 30min.

[i] Prędkość ładowania auta tj. ile kilometrów zasięgu, przybędzie w godzinę ładowania.

Jak rozpoznać czy wybierane przez nas auto ma poszukiwaną przez nas możliwość ładowania:

Auto przed 2013rokiem mogły mieć ładowanie 3.3kW oraz złącze CHAdeMO. W wersji przed liftingiem nie było obsługi ładowania 6.6kW. Jedyną opcją aby zweryfikować czy auto posiada złącze CHAdeMO jest zajrzenie pod klapkę ładowania.

Jeżeli chodzi o auta po liftingu czyli po 2013 roku, to tutaj należy podzielić n auta z rynku europejskiego i na samochody z USA.

Auta z USA:

Model S czyli najniższa wersja wyposażenia z małym ekranem i na stalowych felgach. Jeżeli auto nie ma złącza CHAdeMO nie posiada również obsługi ładowania 6.6kW. W USA był to jeden pakiet i te opcję nie występowały osobno. Jeżeli pod klapką ładowania widzimy złącze CHAdeMO to znaczy że obsługa ładowania 6.6kW również występuje.

Wersja SV czyli wersja na 16 calowych felgach aluminiowy, welurowe siedzenia i dotykowy ekran na konsoli środkowej. W tych wersjach,  wsparcie dla ładowania 6.6kW było w standardzie ale złącze CHAdeMO już nie. Złącze CHAdeMO występuje w pakiecie razem ze światłami LED. Czyli jeżeli auto ma LED-owe światła przednie musi posiadać również CHAdeMO. Jeżeli trafiliśmy na auto z USA z LED-ami ale bez CHAdeMO to powinno zwrócić to naszą uwagę.

Wersja SL czyli wersja ze skórzanym wykończeniem siedzisk i na 17 calowych aluminiowych felga. Tutaj sytuacja wygląda identycznie jak w wersji SV. Takie same pakiety, czyli złącze CHAdeMO i światła LED idą w parze. Obsługa ładowarek 6.6kW w standardzie.

Jeżeli chodzi o auta europejskie, tutaj pakiety oraz opcję dodatkowe były różne w zależności na jaki rynek było produkowane auto. Ciężko określić wyposażenie w ładowarkę na pierwszy rzut oka. Jeżeli chodzi o CHAdeMO to sprawdzimy to oczywiście podnosząc klapkę ładowania, jednak z 6.6kW nie jest już tak prosto. Uniwersalnym testem jest uruchomienie auta i ustawieniu na wyświetlaczu czasu ładowania auta. Możemy mieć cztery różne ekrany:

Europa bez wsparcia dla 6.6kW

Europa z ładowaniem 6.6kW

USA bez wsparcie dla 6.6kW

USA z ładowaniem 6.6kW

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *